Актуальні питання, з якими звертаються особи, вимушені переселитися з Донецької та Луганської областей

АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ, З ЯКИМИ ЗВЕРТАЮТЬСЯ ОСОБИ, ВИМУШЕНІ ПЕРЕСЕЛИТИСЯ З ДОНЕЦЬКОЇ ТА ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТЕЙ

Куди необхідно звертатися пенсіонерам, які переселилися з Донецької та Луганської областей до інших регіонів України, для продовження виплати пенсії за місцем фактичного перебування (проживання) та які для цього документи необхідно надати?

Необхідно стати на облік як внутрішньо переміщена особа.

Є три способи стати на облік:

  1. Звернутися до місцевого управління соціального захисту населення за місцем перебування.
  2. Звернутися до регіонального штабу з питань переселенців (такі штаби найчастіше розміщені на вокзалах).
  3. Якщо Ви тимчасово перебуваєте в місцях компактного проживання переселенців, зверніться до уповноважених осіб (працівники житлово-експлуатаційних організацій або уповноважені особи сільських і селищних рад), які відвідують місця проживання внутрішньо переміщених осіб.

Для взяття на облік переселенець заповнює заяву. Також він дає згоду на обробку, використання, зберігання його персональних даних відповідно до Закону України «Про захист персональних даних».

Разом із заявою особа пред’являє:

  • громадянин України – паспорт громадянина України або інший документ, що посвідчує особу;
  • іноземець або особа без громадянства – паспортний документ, посвідку на постійне проживання або інший документ, що посвідчує особу.

Для продовження виплати пенсії за новим місцем проживання необхідно звернутися до управління Пенсійного фонду України у районах, містах, а також у містах та районах, де пенсіонер фактично перебуває (проживає).

Надати заяву про запит пенсійної справи та довідку про взяття на облік особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території України, району проведення антитерористичної операції чи населеного пункту, розташованого на лінії зіткнення зі штампом Державної міграційної служби України.

До заяви додаються копії документів, що посвідчують особу пенсіонера (паспорта, пенсійного посвідчення), а також копія довідки про присвоєння ідентифікаційного номера (за наявності).

Якщо пенсіонер виїхав до іншого регіону і вже отримує там пенсію, чи потрібно йому додатково надати до управління Пенсійного фонду України довідку про взяття на облік як особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території України або району проведення антитерористичної операції?

Такий пенсіонер має обов’язково звернутись до територіального органу соціального захисту населення та отримати довідку про взяття на облік особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території України, району проведення антитерористичної операції чи населеного пункту, розташованого на лінії зіткнення, видану відповідно до постанови Кабінету Міністрів України «Про облік внутрішньо переміщених осіб» від 01 жовтня 2014 року № 509.

При цьому, в довідці має бути відмітка про реєстрацію місця проживання, проставлена територіальним підрозділом Державної міграційної служби.

У разі первинного звернення особи, така довідка має бути подана до органу Пенсійного фонду обов’язково.

Інформація про реєстрацію особи та отримання нею довідки буде отримана органом Фонду від органів соціального захисту населення шляхом електронного обміну інформацією.

Чи можливе переведення пенсійної справи пенсіонера у разі звернення його родичів?

Ні, заява про запит пенсійної справи за новим місцем проживання подається пенсіонером особисто до органу, що призначає пенсію, за новим місцем проживання (реєстрації).

Це визначено пунктом 1.5 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону № 1058-IV, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005р. № 22-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.12.2005р. за № 1566/11846.

Який порядок виплати допомоги на поховання пенсіонерів, які перебували на обліку в управліннях Пенсійного фонду України на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції?

Якщо померлий пенсіонер на час смерті не перебував на обліку в управлінні Пенсійного фонду України на підконтрольній території, виплату допомоги на поховання та недоотриманої пенсії померлого здійснює управління Пенсійного фонду України на території, контрольованій українською владою, до якого звернулися особи, які мають право на отримання цих виплат відповідно до законодавства.

Таким особам необхідно надати відповідну заяву разом із витягом з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть, а також довідку про взяття на облік особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території України, району проведення антитерористичної операції чи населеного пункту, розташованого на лінії зіткнення, яка видається згідно із постановою Кабінету Міністрів України «Про облік внутрішньо переміщених осіб» від 01 жовтня 2014 року № 509.

В який строк забезпечується переведення пенсійної справи?

Переведення пенсійної справи здійснюється протягом 7-10 днів.

Проте в окремих управліннях Фонду, які знаходяться найближче до території проведення антитерористичної операції, ці строки можуть бути більшими у зв’язку із необхідністю обробки значної кількості звернень.

Куди потрібно звернутись, аби з’ясувати стан переведення пенсійної справи та дату поновлення виплати пенсії?

Із зазначених питань необхідно звертатись до управління Пенсійного фонду України у районах, містах, а також у містах та районах, до якого надано заяву про переведення пенсійної справи.