Інформація про роботу департаменту соціального захисту населення в 2015 році

Інформація

про роботу департаменту соціального захисту населення в 2015 році

Пріоритетні напрями (цілі і завдання) роботи департаменту

соціального захисту населення Київської облдержадміністрації

Відповідно до Положення Департамент забезпечує виконання повноважень, встановлених законодавством України у сфері соціального захисту працюючого населення, у тому числі працівників, зайнятих на роботах зі шкідливими та важкими умовами праці; соціальної підтримки та надання соціальних послуг особам похилого віку, інвалідам, сім’ям та особам, які перебувають у складних життєвих обставинах, малозабезпеченим та іншим соціально вразливим верствам населення; захисту прав та реалізації соціальних гарантій, визначених законодавством України для окремих категорій населення, у тому числі ветеранів війни та праці, жертв політичних репресій та нацистських переслідувань, громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Основним завданням департаменту є забезпечення реалізації державної соціальної політики у сфері соціального захисту населення, що включає:

1) визначення пріоритетів соціального розвитку; підготовку пропозицій до проектів державних цільових, галузевих та обласних програм; реалізацію заходів у сфері соціального захисту населення, оздоровлення та відпочинку дітей, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;

2) забезпечення реалізації державної політики у сфері соціально-трудових відносин, оплати і належних умов праці, соціальної та професійної адаптації військовослужбовців, звільнених у запас або відставку, та тих, які підлягають звільненню із Збройних Сил України та інших військових формувань; організацію ефективного співробітництва місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з профспілками та їх об’єднаннями, організаціями роботодавців та їх об’єднаннями;

3) забезпечення реалізації державної політики у сфері соціальної підтримки населення, у тому числі малозабезпечених сімей, ветеранів, інвалідів, громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, інших категорій осіб, які згідно із законодавством України мають право на пільги та надання житлових субсидій населенню, забезпечення ведення обліку осіб, що мають право на пільги згідно із законодавством України;

4) організацію на території Київської області соціального обслуговування населення, здійснення соціальної роботи та надання соціальних послуг шляхом розвитку спеціалізованих закладів, установ та служб та залучення недержавних організацій, які надають соціальні послуги;

5) здійснення координації діяльності і контролю за виконанням управліннями соціального захисту населення районних державних адміністрацій та міськвиконкомів (міст обласного значення) законодавства України з питань реалізації державної соціальної політики у сфері соціального захисту населення, надання їм організаційно-методичної допомоги щодо правильності застосування законодавства у цій сфері;

6) забезпечення сприяння:

– реалізації державної політики зайнятості на території Київської області, повній, продуктивній, вільно обраній зайнятості, зниженню рівня безробіття;

– органам місцевого самоврядування у вирішенні питань соціально-економічного розвитку відповідних територій;

– громадським та іншим організаціям у проведенні ними роботи з питань соціального захисту інвалідів, осіб похилого віку та інших вразливих категорій населення.

 

Підсумки роботи департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації за 2015 рік

 

  1. Соціальний захист населення.

 

Забезпечення інвалідів автомобілями

Станом на 01.01.2016 на обліку для забезпечення автомобілями перебувало 5149 інвалідів, з них: 69 – першочергово, 837 – позачергово та 4243 на загальній черзі.

Протягом звітного періоду видано 33 автомобілі, з них: 7- що були у користуванні іншого інваліда і повернуті до департаменту, а також 26 автомобілів, що надійшли у якості гуманітарної допомоги із за кордону.

Видано 36 довідок-розрахунків остаточної вартості автомобіля для його викупу інвалідом, або членом померлого інваліда, які виявили бажання придбати його у власність після 10 років експлуатації.

 

Забезпечення інвалідів технічними та іншими засобами реабілітації

За звітний період для забезпечення інвалідів технічними засобами реабілітації через центральну базу обліку інвалідів, які потребують цю послугу, видано 560 направлень на заводи-виробники. Технічні засоби реабілітації виготовляються заводами за індивідуальним замовленням інваліда.

Забезпечення санаторно-курортними лікуванням

Протягом звітного періоду 2015 року до санаторно-курортних закладів на оздоровлення було направлено 788 ветеранів війни та 495 інваліда.

Крім того, в області на обліку для забезпечення санаторно-курортним лікуванням перебуває 414 учасників антитерористичної операції.

Відповідно до затвердженого Мінсоцполітики України розподілу путівок для вищезазначеної категорії осіб, на Київську область в 2015 році було розподілено – 500 путівок. Путівками скористалися 293 особи. Путівки надходять безпосередньо до департаменту соціального захисту населення від санаторіїв, а департамент розподіляє їх між райміськуправліннями відповідно до поданих районами та містами потреб.

Забезпечення соціальним обслуговуванням

В області функціонує 34 територіальних центри соціального обслуговування (надання соціальних послуг), а у містах Обухів та Ржищів соціальне обслуговування здійснюється через відділення соціальної допомоги вдома.

Загалом при терцентрах функціонує 38 відділень соціальної допомоги вдома, 27 стаціонарних відділень для постійного або тимчасового проживання, 12 відділень соціально-побутової адаптації, 7 відділень соціально-медичних послуг та 23 відділення надання адресної та натуральної допомоги, а також 19 інших підрозділів при тер центрах. Протягом року різноманітні послуги отримали загалом 8640 осіб, в т.ч.:

– відділення денного догляду дітей-інвалідів при Березанському міському територіальному центрі, яким протягом 2015 року обслужено 7 дітей;

– школа самостійності при Бучанському міському терцентрі, послугами якої скористалося 13 осіб;

– мультидисциплінарна команда при Баришівському районному терцентрі, якою обслужено 58 осіб;

– 2 перукарні в Згурівському та Яготинському районах, якими надано послуг 1600 особам ;

– 7 пунктів прокату ТЗР у Баришівському, Васильківському, Володарському (створений у 2015 році), Згурівському, Кагарлицькому районних та Бучанському і Ірпінському міському терцентрах, якими обслужено 152 особи;

– банк одягу у Кагарлицькому районі, яким обслужено 248 осіб;

– госпрозрахунковий цех в Фастівському районі, яким обслужено 350 осіб;

– відділення для бездомних громадян у Фастівському р-ні та м.Біла Церква, якими обслужено 82 особи;

– спеціальний будинок у м.Переяслав-Хмельницький, в якому проживає 13 осіб;

– соціальний магазин, як окремий структурний підрозділ при Яготинському районному терцентрі, яким обслужено 575 особи. Також соціальний магазин функціонує при відділенні соціально-побутової адаптації Березаньського міського терцентру, який протягом 2015 року відвідало 1500 осіб;

– майстерня у Яготинському районі, якою обслужено 698 осіб.

Крім того, при відділеннях терцентрів або у їх складі діє:

-6 «університетів ІІІ віку» – у Вишгородському районі, а також у містах Березань, Біла Церква, Бровари, Буча і Переяслав-Хмельницький. Послугами «університетів ІІІ віку» протягом 2015 року було охоплено 592 особи (у 2015 році ліквідовано у Бориспільському районі);

-28 мультидисциплінарних команд у – Баришівському, Бориспільському, Бородянському, Броварському, Вишгородському, Макарівському, Миронівському, Таращанському-2, Яготинському районах та у містах: Березань, Біла Церква-7, Бровари, Переяслав-Хмельницький, Фастів-8.

-25 пунктів прокату технічних та інших засобів реабілітації у Баришівському, Богуславському, Бориспільському, Броварському, Васильківському, Вишгородському, Згурівському, Іванківському, Кагарлицькому, Києво-Святошинському, Макарівському, Миронівському, Переяслав-Хмельницькому, Рокитнянському, Сквирському, Таращанському, Фастівському, Яготинському районах та у містах Березань, Біла Церква, Бориспіль, Бровари, Буча, Ірпінь, Переяслав-Хмельницький, через які протягом 2015 року 915 осіб були забезпечені відповідними засобами;

-7 транспортних служб для перевезення осіб у – Броварському, Макарівському, Яготинському районах та містах Березань, Біла Церква, Бровари, Переяслав-Хмельницький, а також транспортні послуги у 2015 році надавали Богуславський, Бориспільський, Миронівський, Ставищанський районні та Бориспільський і Фастівський міські терцентри. Протягом 2015 року надано послуг у перевезенні 1134 особам;

4 їдальні – у Баришівському районі та містах Березань, Бровари, Переяслав-Хмельницький, яким надано послуг 453 особам;

кімната з охолодження при Білоцерківському міському терцентрі, через яку в літку 2015 року надано послуг 28 особам;

клуб дозвілля «Золота пора» при Броварському міському терцентрі, яким надано послуг 137 особам;

пральня при Бучанському міському терцентрі, якою обслужено 85 осіб.

Протягом 2015 року зазначеними терцентрами виявлено 64480 осіб, які потребували соціальних послуг та надано соціальних послуг 52900 особам, в тому числі 10637 особам надано платні соціальні послуги на суму 1619,4 тис. гривень.

Соціальний захист учасників антитерористичної операції

Районними, міськими управліннями соціального захисту населення області постійно проводиться широка інформаційно-роз’яснювальна робота, в тому числі використовуючи мобільний зв’язок, персональні письмові повідомлення кожному учаснику антитерористичної операції, залучені засоби масової інформації (радіомовлення, телебачення, періодичні видання) та соціальні робітники територіальних центрів щодо права даних осіб на щорічне безкоштовне санаторно-курортне лікування, професійну та психологічну реабілітацію, отримання відповідних пільг.

Що стосується супроводу учасників антитерористичної операції, які потребують забезпечення протезно-ортопедичними виробами та технічними засобами реабілітації, то департамент соціального захисту населення щотижнево здійснює моніторинг з вирішення соціальних питань зазначеної категорії осіб та інформує Державну службу України у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції. Станом на 01.01.2016 всі 7 учасників АТО, які потребували протезування – протезовані.

У 2015 році в 15 районах та 8 містах Київської області прийняті програми щодо медичного, соціального забезпечення, адаптації, психологічної реабілітації учасників антитерористичної операції виконання яких здійснюється за рахунок видатків місцевих бюджетів.

На виконання Указу Президента України від 18.03.2015 р. №150 «Про додаткові заходи щодо соціального захисту учасників антитерористичної операції», розпорядження Кабінету Міністрів України від 31.03.2015 р. №359-р «Про затвердження плану заходів щодо медичної, професійної реабілітації та соціальної адаптації учасників антитерористичної операції», розпорядження голови Київської обласної державної адміністрації від 06.08.2015 р. №281 «Про затвердження плану заходів із соціальної та професійної адаптації учасників антитерористичної операції на 2015 рік» департаментом соціального захисту населення, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування вживались відповідні заходи щодо організації працевлаштування, проведення професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації демобілізованих військовослужбовців, які брали участь в АТО.

Протягом звітного періоду на обліку в державній службі зайнятості перебувало 976 демобілізованих військовослужбовців, які брали участь в АТО. З них 959 мали статус безробітного, 915 осіб отримували матеріальну допомогу. За звітний період працевлаштовані 136 осіб (13,9%), в тому числі 39 осіб отримали допомогу на відкриття власної справи. Пройшли професійну підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації 82 особи (8,4%) (додаток 5).

На 1 січня чисельність демобілізованих військовослужбовців, які брали участь в АТО що перебувають на обліку у службі зайнятості області складає 758 осіб.

Також, відповідно до Указу Президента України від 18.03.2015 № 150 «Про додаткові заходи щодо соціального захисту учасників антитерористичної операції», розпорядженням голови облдержадміністрації від 06.08.2015 № 281 затверджено план заходів із соціальної та професійної адаптації учасників антитерористичної операції, а розпорядженням голови Київської обласної державної адміністрації від 25.08.2015 року № 311 утворено обласну міжвідомчу раду з питань реалізації державної програми із соціальної та професійної адаптації учасників антитерористичної операції та проведено низку засідань з метою організації виконання зазначеного плану заходів.

Відповідно до бюджетної програми 2505170 «Заходи з соціальної та професійної адаптації учасників антитерористичної операції» за 2015 рік 58 учасників АТО пройшли професійну підготовку. Зокрема, по спеціальності водій – 57 осіб на суму 203 тис. грн., по спеціальності реставратор – 1 особа на суму 7200 гривень.

Наказом департаменту соціального захисту населення від 28.12.2015 № 343 затверджено план заходів із соціальної та професійної адаптації учасників антитерористичної операції на 2016 рік, який надано до Державної служби України у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 р. №407 “Про затвердження використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення житлом осіб, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції та/або у забезпеченні її проведення і втратили функціональні можливості нижніх кінцівок” департаментом заключено 25.12.2015 договір на придбання 1-о кімнатної квартири в м. Біла Церква для гр.. Герасименко П.В. на суму 512,4 тис.грн. Готуємо документи на передачу квартири у спільну власність громади міста Б.Церква з метою нпдання даної квартири учаснику АТО – Герасименко П.В.

Соціальний захисту бездомних осіб

Протягом звітного періоду було проведено 38 засідань оперативних штабів, соціальними патрулями виявлено 28 бездомних осіб, 21 особу забезпечено одягом та взуттям і обслужені пунктами роздачі гарячої їжі.

Робота стаціонарних установ

В сфері соціального захисту населення функціонує 11 будинків-інтернатів обласної комунальної власності, з них:

4 геріатричного профілю та 1 відділення при Бородянському психоневрологічному будинку-інтернаті;

6 психоневрологічного профілю та 2 відділення при Преяслав-Хмельницькому центрі соціального захисту пенсіонерів та інвалідів і Ржищівському геріатричному пансіонаті;

– 1 для дітей-інвалідів, а саме Білоцерківський дитячий будинок-інтернат ІІ, ІІІ, IV профілів з молодіжним відділенням.

Протягом звітного періоду 2015 року на повне державне утримання до будинків-інтернатів обласної комунальної власності було направлено 115 осіб з числа людей похилого віку та інвалідів.

Станом на 01.01.2016 на повному державному утриманні в зазначених закладах перебуває 1920 осіб.

Підопічні інтернатів цілодобово перебувають на повному державному утриманні, забезпечені повноцінним збалансованим харчуванням та необхідним доглядом.

На сьогодні існує проблема з утриманням 8 підсобних господарств, які не тільки допомагають підопічним у психологічній реабілітації, але й частково забезпечують їх натуральним молоком, медом, м’ясом та овочами. За 2015 рік вироблено продукції на загальну суму 947 тис.грн., що дало змогу зменшити навантаження на обласний бюджет.

Крім того в трьох інтернатах діють відділення утримання підопічних на платній основі. Додатково надійшло коштів до спеціального фонду інтернат них установ на загальну суму 2,4 млн.грн.

Облік внутрішньо переміщених осіб

Протягом 2015 року органами соціального захисту населення було обліковано 47774 осіб, з них 20,2 тисяч осіб працездатного віку, в т.ч. діти -10,9 тис., інваліди 1,7 тис., пенсіонери – 17 тис. осіб, які тимчасово розміщенні у місцях компактного проживання, 36047 особам призначено щомісячну державну допомогу згідно постанови КМУ від 01.10.2014 № 505., та виплачено її на суму 205 млн.грн.

Звернулась за продовженням соціальних виплат – 3741 особа, з яких 3418 особам призначено виплати за новим місцем проживанням (в тому числі виплачено допомогу 3335 особам), на 32 особи триває призначення та 195 осіб виїхали до інших областей України.

При отриманні довідки про реєстрацію повідомили про потребу у працевлаштуванні 7,9 тис. осіб працездатного віку. З початку окупації АР Крим та проведення антитерористичної операції до обласної служби зайнятості звернулися за допомогою у працевлаштуванні понад 2,6 тис. мешканців АР Крим, Донецької та Луганської областей, зокрема понад 2,2 тис. громадян, які отримали довідку про взяття на облік відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 року №509.

Всього за 2015 рік працевлаштовані 720 осіб, зокрема 611 осіб, які мали відповідну довідку, профорієнтаційні послуги отримали 2450 осіб, в т.ч. 2074 особи, які мали відповідну довідку.

Зведену Інформацію щодо обліку внутрішньо переміщених осіб департамент щотижня надає до Мінсоцполітики та Державної служби з надзвичайних ситуацій.

Крім того Департамент співпрацює з Офісом Ради Європи в Україні та представляє інтереси облдержадміністрації у реалізації проекту Ради Європи в Україні щодо посилення захисту прав внутрішньо переміщених осіб.

 

Надання населенню державних допомог, житлових субсидій та пільг

У 2015 році надано державних соціальних допомог сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам, по догляду за інвалідом І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу, на дітей-сиріт та позбавлених батьківського піклування 127,2 тис. особам, що на 7% більше, а ніж за 2014 рік, на загальну суму 1,7 млрд. грн., що на 6% більше, а ніж за 2014 рік (у 2014 році допомоги надано 117,6 тис. особам на загальну суму 1,6 млрд. грн.).

У 2015 році житлових субсидій призначено 247,7 тис. сімей, що в п’ять разів більше, а ніж у 2014 році, субсидії з оплати житлово-комунальних послуг нараховано на суму 957,8 млн. грн., що в дванадцять разів більше, а ніж за 2014 рік (у 2014 році житлові субсидії призначено 58,3 тис. сімей, нараховано – 74,5 млн. грн.). Станом на 31 грудня загальна кількість справ, по яких призначено житлові субсидії (автоматичні справи та нові звернення) становила 242,1 тисяч, або 103% від цільового показника.

У 2015 році пільги з оплати житлово-комунальних послуг отримали 1,2 млн. осіб, що на 8 % більше, а ніж у 2014 році, на суму 493,7 млн. грн., що на 28% більше, а ніж за 2014 рік (у 2014 році пільгами скористались 1,1 млн. осіб на загальну суму 353,8 млн. грн.).

Департамент на протязі року постійно приділяв увагу питанню призначення житлових субсидій населенню за удосконаленим порядком.

В департаменті проводилися семінари зі спеціалістами райміськуправлінь за участю фахівців ПП «Комп’ютерДім», було взято участь у семінарах, круглих столах, які проводились Міністерством соціальної політики України, приймали участь у селекторних нарадах Міністерства соціальної політики України.

З метою спрощення подачі необхідних документів до райміськуправлінь на призначення субсидій департамент приймав участь у пілотному проекті I-GOV щодо подачі заяви в електронному вигляді. Наразі Міністерством доопрацьовується цей механізм та приводиться у відповідність до чинного законодавства.

  1. Заборгованість із заробітної плати

Станом на 01.01.2016 заборгованість з оплати праці на підприємствах, установах та організаціях області до попереднього місяця зменшилась на  1,9 млн.грн. і становила 122,8 млн.грн., в тому числі:

економічно-активні підприємства – 4,8 млн.грн.;

економічно неактивні підприємства – 0,3 млн.грн.;

підприємства-банкрути – 117,7 млн.грн. (в тому числі приватне акціонерне товариство “Авіакомпанія “Аеросвіт” – 115,4 млн.грн.).

З метою зменшення заборгованої заробітної плати на підприємствах, установах та організаціях області протягом 2015 року проведено 11 засідань тимчасової комісії облдержадміністрації з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат.

Направлено 9 звернень до міністерств і відомств щодо забезпечення погашення заборгованості із заробітної плати на підприємствах, що перебувають у їх підпорядкуванні.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування області забезпечують моніторинг та контроль дотримання трудового законодавства, відповідно до якого протягом 2015 року спільно з Головним управлінням Держпраці у Київській області на підприємствах, в установах і організаціях різних форм власності проведено 262 перевірки додержання законодавства про працю та загальнообов’язкове державне соціальне страхування, з них 57 щодо додержання законодавства про оплату праці на підприємствах-боржниках.

За результатами проведених перевірок складено та передано до суду 120 протоколів про адміністративне правопорушення за ст. 41 КУпАП, матеріали 56 перевірок передані до правоохоронних органів про вирішення питання про притягнення керівників до кримінальної відповідальності згідно ст.ст. 172, 175 ККУ.

Як наслідок, у порівняні з 01 січня 2015 року заборгованість із виплати заробітної плати на підприємства, в установах і організаціях області зменшилась на 3,8 млн. гривень.

Найбільшою залишається заборгованість із заробітної плати приватного акціонерного товариства “Авіакомпанія “Аеросвіт” відносно якого порушено справу про банкрутство, де вона становить 115,4 млн.грн., або 93,9% до загальної заборгованості по області.

Також, залишається невирішеним питання погашення заборгованої заробітної плати на державному підприємстві “Завод порошкової металургії” підпорядкованого Міністерству економічного розвитку і торгівлі України, де заборгованість становить 4,2 млн.грн. і є найбільшою серед активних підприємств. Неодноразові звернення облдержадміністрації до зазначеного міністерства не призвели до погашення заборгованості із заробітної плати на підприємстві.

 

Зайнятість населення та створення робочих місць

Ринок праці Київської області у 2015 році

Протягом 2015 року в ході реалізації заходів Програми зайнятості населення Київської області на період 2013-2017 роки робота структурних підрозділів облдержадміністрації була спрямована на реалізацію активної політики зайнятості, забезпечення соціального захисту населення від безробіття, розширення сфери застосування праці, посилення мотивації до легальної та продуктивної зайнятості, стимулювання діяльності роботодавців, спрямованої на створення нових робочих місць та працевлаштування безробітних.

В усіх районах та містах області проводилась інформаційно-роз’яснювальна робота з роботодавцями (наради, семінари, «круглі столи», індивідуальні співбесіди, інформування через засоби масової інформації тощо).

Відповідно до результатів моніторингу створення нових та ліквідації, робочих місць, проведеного Міністерством соціальної політики України, станом на 1 січня 2016 року в області створено 20 661 робоче місце (п’яте місце в країні або 5,5% від кількості робочих місць, створених в Україні), що становить 61,0% від плану створення робочих місць на 2015 рік.

Кількість створених робочих місць у 1,7 рази перевищила кількість ліквідованих (ліквідовано 12 287 робочих місць).

За даними Головного управління статистики у Київській області протягом 9 місяців 2015 року чисельність економічно активного населення Київської області у віці 15-70 років становила 791,2 тис. осіб, що в зрівнянні з аналогічним показником 2014 року більше на 4,1 тис. осіб. Чисельність економічно активного населення Київської області у віці 15-70 років за 9 місяців 2013 року дорівнювала 810,3 тис. осіб, у 2012 році – 808,4 тис. осіб.

Чисельність зайнятого населення у віці 15-70 років за 9 місяців 2015 року у порівнянні з аналогічним періодом 2014 року зросла на 14,1 тис. осіб                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 та становила 741,0 тис. осіб. Чисельність зайнятого населення у віці 15-70 за 9 місяців 2013 року склала 762,0 тис. осіб, у 2012 році – 758,1 тис. осіб   (діаграма 1).

Рівень зайнятості серед цієї вікової групи громадян зріс з 57,1% у 2014 до 58,1% у 2015 році (на 1% ).

Соціальні послуги,

надані безробітним Київської області у січні-грудні 2015 року

На кінець 2015 року на обліку в службі зайнятості області перебували 20,1 тис. осіб, що мали статус безробітних громадян (додаток 2).

Надання соціальних послуг з працевлаштування особам з числа соціально уразливих категорій громадян

Протягом січня-грудня 2015 року на обліку в обласній службі зайнятості перебувало 13 425 безробітних осіб, з числа соціально уразливих категорій громадян.

В звітному періоді обласною службою зайнятості працевлаштована 3 661 особа, що має додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню, із них 2 865 осіб із числа безробітних.

Рівень працевлаштування безробітних осіб, що мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню, у звітному періоді склав 21,3%.

Протягом січня-грудня 2015 року на обліку в обласній службі зайнятості перебувало 1 844 безробітних особи з інвалідністю.

Рівень працевлаштування безробітних осіб з інвалідністю в звітному періоді склав 20,8%.

Загалом, протягом січня-грудня 2015 року за направленням служби зайнятості підвищили свою конкурентоспроможність шляхом професійного навчання 139 безробітних особи з інвалідністю. Із них працевлаштовані після закінчення навчання116 осіб.

Рівень працевлаштування інвалідів після закінчення професійного навчання в звітному періоді склав 83,5%.

Проходження альтернативної (невійськової) служби

Відповідно до Закону України «Про альтернативну (невійськову) службу» від 12 грудня 1991 року №1975-ХІІ, постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження нормативно-правових актів щодо застосування Закону України «Про альтернативну (невійськову) службу» від 10.11.1999 № 2066, розпорядження Київської облдержадміністрації «Про комісію у справах альтернативної (невійськової) служби» від 11 серпня 2014 року №254 протягом 2015 року Комісією у справах альтернативної (невійськової) служби проведено 5 засідань, де було розглянуто 14 заявгромадян щодо направлення на альтернативну (невійськову) службу. За рішенням Київської облдержадміністрації у 2015 році 11 осіб було звільнено від проходження строкової військової служби і направлено на альтернативну (невійськову) службу з подальшим працевлаштуванням цих осіб на підприємства, установи, організації, що перебувають у державній або комунальній власності.

Діяльність спостережної комісії

Київської обласної державної адміністрації

Діяльність комісії організована відповідно Закону України «Про соціальну адаптацію осіб, які відбувають чи відбули покарання у вигляді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк» від 17 березня 2011 року № 3160-VI, постанови Кабінету Міністрів України від 08.08.2012 року №767 «Щодо плану заходів з виконання Концепції реалізації державної політики у сфері профілактики правопорушень на період до 2015 року», ст. 25 Кримінально-виконавчого Кодексу України, Положення про спостережні комісії та розпорядження голови Київської обласної державної адміністрації.

Протягом року проведено 4 засідання комісії. На засіданнях розглядались питання про умови утримання засуджених, їх соціальної адаптації; налагодження взаємодії між органами місцевого самоврядування та територіальними підрозділами кримінально-виконавчої інспекції управління Державної пенітенціарної служби України у Києві і Київській області відповідно до вимог Закону України «Про пробацію».

Протягом звітного періоду здійснювались заходи соціального патронажу щодо осіб, звільнених від виконання покарань (спостережні комісії Білоцерківської, Богуславської, Бориспільської, Броварської, Рокитнянської, Ставищенської, Фастівської, Яготинської районних адміністрацій та комісії при виконавчих комітетах Білоцерківської, Васильківської, Ржищівської міських рад).

Налагоджена співпраця з міжнародною неурядовою організацією «Міжнародне товариство прав людини – Українська секція», всеукраїнськими та обласними громадськими організаціями (МГО ВБФ «Правова ініціатива», ГО «Рада юристів України», ГО «СНАМІ», ГО «Фонд Кримінон-Надія», ГО «Я – Легенда»), діяльність яких пов’язана з вирішенням нагальних питань соціальної реабілітації та ресоціалізації осіб, які звільняються з установ відбування покарання, протидії наркоманії та боротьби з незаконним розповсюдженням наркотиків.

Соціальний захист населення, постраждалого внаслідок Чорнобильської катастрофи, та подолання її наслідків

І. Київська область на даний час має 3 зони забруднення:

1 зона – зона відчуження – 69 населених пунктів,

   в тому числі:   Поліський – 12

   колишній Чорнобильський – 57;

2 зона – зона безумовного (обов’язкового) відселення

   Поліський – 20 населених пунктів

3 зона – зона гарантованого добровільного відселення

Поліський і 6 районів області – 33 населених пунктів (Білоцерківський,                                                                                  Васильківський,Вишгородський, Іванківський, Рокитнянський, Таращанський );

4 зона – зона посиленого радіоекологічного контролю це 18 районів та 5 міст обласного значення – 438 населених пунктів – виключена з 01.01.2015 року , на підставі Закону України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» (від 28.12.2014 року   № 76-VIII) виключено абзац п’ятий частини другої статті 2 Закону України «Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи», а саме виключено зону посиленого радіоекологічного контролю. Вищезазначений Закон набрав чинності з 01.01.2015 року.

На території Київської області станом на 01.01.2016 проживає 646 892 осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, у тому числі:

27 036 інвалідів-чорнобильців першої категорії, захворювання яких пов’язано з наслідками Чорнобильської катастрофи, 27 049 – учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, 583 838 потерпілих від Чорнобильської катастрофи, з них 108 571 дітей (204 – діти – інваліди ЧАЕС) та 441 301 потерпілих 4 категорії.

Видача посвідчень постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи

Станом на 01.01.2016 року за поданням місцевих органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування за місцем проживання громадян (п.10 Порядку) Департамент відповідно до обов’язків здійснює прийом справ постраждалих внаслідок Чорнобильської катастроф для видачі Київською облдержадміністрацією відповідних посвідчень як вперше, так і дублікатів:

Протягом 2015 року за поданням райдержадміністрацій та міськвиконкомів розглянуто та затверджено 2855 справ мешканців області на оформлення їм посвідчень постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, з них:

1) постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи категорії 1 – 495 у т.ч.67 дублікатів;

2) вкладок до посвідчень категорії 1- 190 у т.ч. 8 дублікатів;                                                                                                                                                          3) учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС категорії 2 – 149 у т.ч. 147 дублікатів;

4) учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС категорії 3 – 28 у т.ч. 22 дублікатів;

4) потерпілих від Чорнобильської катастрофи категорії 2 – 107 у т.ч.102 дублікатів;

5) потерпілих від Чорнобильської катастрофи категорії 3 – 92 у т.ч.76 дублікатів;

6) дитини, яка потерпіла від Чорнобильської катастрофи серія «Д» – 1126 у т.ч. 59 дублікати;

7) вкладки до посвідчення серія «Д» у зв’язку із встановленням групи інвалідності, пов’язаної із впливом аварії на Чорнобильській АЕС – 46;                                                                                                    7) дружини (чоловіка), опікуна дітей померлого громадянина, смерть якого пов’язана з Чорнобильською катастрофою – 541 у т.ч. 8 дублікатів.

8) посвідчення потерпілого від Чорнобильської катастрофи категорії 4 – не видаються у зв’язку із прийняттям змін до Закону*.

* На підставі Закону України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» (від 28.12.2014 року   № 76-VIII) виключено абзац п’ятий частини другої статті 2 Закону України «Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи», а саме виключено зону посиленого радіоекологічного контролю. Також виключено статтю 23 (компенсації та пільги громадянам, віднесених до категорії 4) Закону України «Про статусу і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи». Вищезазначений Закон набрав чинності з 01.01.2015 року.

Фінансування програм

Відповідно до паспорту бюджетної програми на 2015 рік «Соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” департаментом здійснено фінансування 6 напрямків програми загальну суму 520,83 млн. грн., з них:

-доплата за роботу на радіоактивно забруднених територіях, збереження заробітної плати при переведені на нижче оплачувану роботу та у зв’язку з відселенням, виплати підвищених стипендій та надання додаткової відпустки громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи – 278,13 млн. грн.;

-компенсація сім’ям з дітьми та витрати на безплатне харчування дітей, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи – 10,38 млн. грн.;

-щомісячна грошова допомога у зв’язку з обмеженням споживання продуктів харчування місцевого виробництва та компенсації за пільгове забезпечення продуктами харчування – 200,62 млн. грн.;

-компенсація за шкоду, заподіяну здоров’ю, та допомоги на оздоровлення, у випадку звільнення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи – 9,15 млн. грн.;

-обслуговування банківських позик, наданих на пільгових умовах до 1999 року громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи – 32,18 тис. грн.;

-оздоровлення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи – 18,98 млн. грн.;

Згідно Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” та постанови Кабінету Міністрів України від 27.03.2013 № 261 «Деякі питання організації оздоровлення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», райміськуправліннями соціального захисту населення області було взято на облік для забезпечення у 2015 році санаторно-курортними путівками – 4919 постраждалих громадян 1 категорії та 47 дітей-інвалідів, інвалідність яких пов’язана з Чорнобильською катастрофою у супроводі одного із батьків. Відповідно дана заявка була надана департаментом до Мінсоцполітики України.

У 2015 році Міністерством соціальної політики України було виділено на область за бюджетною програмою 2501200 “Соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” (за напрямом “Оплата санаторно-курортного лікування громадян, віднесених до категорії 1, та дітей-інвалідів, інвалідність яких пов’язана з Чорнобильською катастрофою”) – 21,7 млн. грн.

Всього у 2015 році департаментом закуплено 4960 путівок, що складає 99,9% від потреби наданої райміськуправліннями праці та соціального захисту населення області, із них 4913 путівок для оздоровлення постраждалих громадян 1 категорії (99,9%) та 47 путівок для потерпілих дітей-інвалідів у супроводі одного із батьків (100%).

Фактично оздоровлено 4774 особи, що складає 96,3% від загальної річної потреби, із них 4732 – 1 категорії (96,3%) та 42 дитини-інваліда у супроводі одного із батьків (89,4%).

У зв’язку із малою чисельністю бажаючих (потерпілих осіб) оздоровитись в осіннньо-зимовий період, погіршенням стану здоров’я, складним матеріальним становищем, а також негативними відгуками про оздоровчі заклади, постраждалі громадяни відмовляються від запропонованих їм санаторно-курортних путівок до санаторіїв «Феофанія», «Остреч», «Авангард», «Карпатські зорі», «Алмаз», «Смерічка». У зв’язку з цим департамент змушений був повернути невикористані 186 путівок відповідним оздоровчим закладам.

В минулому році Міністерством соціальної політики України було виділено на Київську область 7,12 млн. грн. за бюджетною програмою «Комплексне медико-санітарне забезпечення та лікування онкологічних захворювань із застосуванням високовартісних медичних технологій громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», з яких здійснено розподіл коштів у сумі 6,8 млн. грн. між обласними медичними закладами охорони здоров’я та центральними районними та міськими (міст обласного значення) лікарнями ( проліковано 3411 осіб). Кошти в сумі 314,59 тис. грн. залишено на рахунку департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації для оплати індивідуального високовартісного лікування постраждалих громадян (за укладеними договорами проліковано 5 осіб – на загальну суму 314,59 тис. грн.).

 

Про роботу комісій Київської облдержадміністрації з питань захисту громадян постраждалих в наслідок Чорнобильської катастрофи

Розпорядженням голови Київської облдержадміністрації від 05.11.1998 року № 594, у відповідності з п.12 Порядку видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.01.1997 № 51, утворено комісію Київської облдержадміністрації по вирішенню спірних питань щодо визначення статусу осіб, які брали участь у проведенні робіт з евакуації людей і майна із зони відчуження, а також евакуйованих із зони відчуження в 1986 році (далі – комісія) та затверджено положення про комісію.

За 2015 рік управлінням підготовлено, проведено та за результатами опрацьовано 6 засідань комісії Київської облдержадміністрації по вирішенню спірних питань щодо визначення статусу осіб, які брали участь у проведенні робіт з евакуації людей і майна із зони відчуження, а також евакуйованих із зони відчуження в 1986 році, на яких розглянуто 156 справ. В управлянні захисту населення, постраждалого від Чорнобильської катастрофи зберігаються матеріали справ, які розглянуті на засідання комісії та протоколи цих комісій.

Відповідно до Закону України «Про місцеві державні адміністрації», постанови Кабінету Міністрів України від 26.09.2012 № 886 «Про комісію з визначення даних про заробітну плату працівників за роботу в зоні відчуження в 1986 -1990 роках», розпорядженням голови Київської облдержадміністрації від 16.10.2012 № 449 «Про утворення комісії Київської облдержадміністрації з визначення даних про заробітну плату працівників за роботу в зоні відчуження в 1986 -1990 роках» було утворено комісію Київської облдержадміністрації з визначення даних про заробітну плату працівників за роботу в зоні відчуження в 1986 -1990 роках.

У 2015 році відбулося 6 засідань комісії Київської облдержадміністрації з визначення даних про заробітну плату працівників за роботу в зоні відчуження в 1986-1990 роках, на яких було розглянуто 47 справ, з них:

         – кількість прийнятих рішень щодо видачі довідок – 19,

         – кількість прийнятих рішень щодо відмови у видачі довідок – 25,

         – кількість повернутих справ на доопрацювання – 3.

Тендерні закупівлі

  • У 2015 році департаментом проведено відкриті торги із закупівлі послуг з :
  • харчування дітей потерпілих від Чорнобильської катастрофи, у навчальних закладах, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Київської області на суму 5,7 млн. грн.
  • санаторно-курортного лікування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи на суму 21,7 млн. грн.
  • закупівля послуг з професійного навчання учасників АТО на суму 1,8 млн.грн.
  • переговорна процедура закупівлі в одного учасника із закупівлі послуг обробки даних, розміщення інформації на веб – вузлах щодо програмного застосування та інші послуги із забезпечення інформаційно-технологічною інфраструктурою на суму 2,9 млн. грн.

Загальна економія коштів від проведених вищезазначених тендерних процедур склала 3,6 млн. грн. із них:

– 2,0 млн.грн. – під час проведення відкритих торгів, за рахунок зменшення учасником вартості наданих послуг від вартості запропонованої замовником – департаментом;

– 1,6 млн. грн. – за рахунок фактично наданих виконавцем (учасником торгів) послуг протягом 2015 року.

Розгляд звернень громадян

Робота із зверненнями громадян в департаменті соціального захисту населення Київської облдержадміністрації здійснюється відповідно до Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», відповідних доручень та розпоряджень голови облдержадміністрації.

Реєстрація та облік звернень громадян у відділі організаційно-господарської роботи автоматизована і здійснюється у відповідності до вимог інструкції з організації її роботи, затвердженої розпорядженням голови Київської обласної державної адміністрації від 10.10.2006 №829. Відповідно до графіка перевірок додержання законодавства про звернення громадян, затвердженого головою Київської облдержадміністрації департаментом соціального захисту населення опрацьовано 995 звернень громадян, що надійшли за 2015 рік, в тому числі від органів влади вищого рівня:

№ п/п  

Вищі органи влади

Кількість звернень Кількість звернень
2015 2014
1. Верховна Рада України 1
2. Народні депутати України 11 2
  Всього 11 3

До департаменту за 2015 рік звернулось 153 інваліда (в т.ч. інваліди ВВВ), що становить 16% від загальної кількості звернень. Найбільше звернень надходило від такої категорії громадян:

№ п/п  

Категорії   громадян – заявників

Кількість звернень

2015 рік

Кількість звернень

2014 рік

1 Інваліди 131 133
 
2 Ветерани праці, пенсіонери 177 119
       
3 Особи, що постраждали від аварії на ЧАЕС 485 22
      0
4 Статус не визначений 391 202
  Всього 1408 947

У своїх зверненнях найчастіше громадяни порушують наступні питання:

№ п/п Характер питання

Кількість звернень

2015 рік

Кількість звернень

2014 рік

       
1 надання матеріальної допомоги 95 58
2 надання субсидій на квартплату і комунальні послуги 248 71
3 Питання пільгового проїзду 99 15
4. Питання пов»язані з ліквідацією наслідків аварії на ЧАЕС 479 19
  Всього 1177 754

Найбільшу кількість звернень зареєстровано від жителів Києво-Святошинського району – 100 та міста Києва-99.

Протягом 2015 року до департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації надійшло 85 повторних звернень та 2 колективних звернення. Департаментом постійно здійснюється моніторинг кількості повторних звернень та вивчаються причини їх виникнення. Основними причинами повторних звернень є відсутність законних підстав для позитивного вирішення поставлених питань, а також звернення з одного й того ж питання до різних інстанцій. Причиною надходження таких звернень є незнання або неправильне тлумачення їх авторами норм, а у деяких випадках – бажання досягти результату, прискорити відповідь шляхом багаторазових звернень. При цьому заявники не зважають на повноваження того чи іншого органу влади, сподіваючись на те, що вирішать свої проблеми без врахування чинного законодавства.

Дотримання законодавства про звернення громадян, матеріали перевірок, досвід роботи в цій сфері систематично аналізується та узагальнюється. Стан роботи зі зверненнями громадян розглядається щоквартально на колегіях департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації. Так за 2015 рік в департаменті було проведено 4 колегії, на якій були розглянуті питання про роботу зі зверненнями громадян з метою виявлення причин, що їх породжують, та були розглянуті найбільш гострі проблеми, які потребують негайного вирішення.Питання про стан виконавчої дисципліни та роботи із зверненнями громадян обговорюється щотижнево на апаратних нарадах у виконуючого обов»язки директора департаменту. В департаменті налагоджена система контролю за термінами розгляду звернень громадян. Щотижня виконавцям надається перелік звернень, термін розгляду яких закінчується на наступному тижні.

 

 

Проблемні питання

  1. Проблема державного рівня:

На підставі Закону України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» (від 28.12.2014 року № 76-VIII) виключено абзац п’ятий частини другої статті 2 Закону України «Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи», а саме виключено зону посиленого радіоекологічного контролю. Також виключено статтю 23 (компенсації та пільги громадянам, віднесеним до категорії 4) Закону України «Про статусу і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи». Вищезазначений Закон набрав чинності з 01.01.2015 року

Оскільки громадяни фактично втратили статус потерпілого від Чорнобильської катастрофи категорії 4, відсутні правові підстави для видачі посвідчення постраждалого внаслідок Чорнобильської катастрофи 1 категорії (інваліди). В області склалась вкрай напружена ситуація з приводу видачі посвідчень постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи 1 категорії з числа потерпілих від Чорнобильської катастрофи 4 категорії.Незалежно від прийнятих змін у чинному законодавстві, Центральна міжвідомча експертна комісія МОЗ та МНС України про встановлення причинного зв’язку хвороб, що призвели до інвалідності та смерті з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС продовжують встановлювати зв’язок захворювання з впливом аварії на Чорнобильській АЕС на підставі посвідчень постраждалих від Чорнобильської катастрофи 4 категорії.

         Одночасно інформуємо, що проект Закону (№ 2093) про внесення змін до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (щодо соціального захисту постраждалих осіб) прийнятий на третій сесії Верховної Ради України восьмого скликання у першому читанні та буде винесений на друге читання та прийняття в цілому на 16 березня.

  1. Відсутність коштів для відстоювання інтересів державного органу виконавчої влади (Київської обласної державної адміністрації та департаменту соціального захисту населення) в судових інстанція.

         Передбачити необхідні кошти в державному бюджеті на зазначене.

  1. Вирішити питання на законодавчому рівні щодо можливості створення при Київській облдержадміністрації комісії з визначення правомірності видачі посвідчень громадянам, постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи, оскільки законодавчо не врегульовано питання їх вилучення щодо яких прийнято рішення про необґрунтовану їх видачу.

  1. Погашення заборгованості із заробітної плати на підприємствах, організаціях, установах Київської області.

Заборгованість із заробітної плати на державному підприємстві “Завод порошкової металургії” (м. Бровари) Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, існує з 01.08.2014 і становить станом на 01.01.2016 – 3964,4 тис. гривень.

Заборгованість із заробітної плати ПрАТ “Авіакомпанія “Аеросвіт”, яке визнано банкрутом з оцінки роботи облдержадміністрації, становить 115,4 млн.грн. або 93,9% загальної заборгованості по області.

Шляхи вирішення:

Міністерству економічного розвитку і торгівлі України розглянути можливість забезпечення ДП “Завод порошкової металургії” державним замовленням на виготовлення продукції орієнтованої на оборону сферу країни.

Також, провести перевірку ефективності використання виробничих потужностей підприємства, в першу чергу споруд і будівель, які не використовуються у виробничому процесі.

Клопотати перед Кабінетом Міністрів України щодо виключення показника заборгованості із заробітної плати ПрАТ “Авіакомпанія “Аеросвіт”, яке визнано банкрутом з оцінки роботи облдержадміністрації

  1. На даний час в системі соціального захисту населення області функціонує чотири психоневрологічні інтернати для жінок, в яких перебуває 551 особа при плановій нормі 545, без врахування черги для влаштування до таких установ. При цьому кількість громадян, особливо жінок, з психічними хворобами постійно зростає.

Можливе вирішення питання – проведення реконструкції колишньої будівлі СЕС під Переяслав-Хмельницький психоневрологічний інтернат, на що необхідно виділити з Державного бюджету 20 млн. грн.

Введення в дію реконструйованого приміщення дозволить ліквідувати чергу на влаштування до інтернатів хворих жінок та чоловіків, поліпшити умови проживання підопічних в Переяслав-Хмельницькому психоневрологічному інтернаті, де проживає 120 жінок, а також в інших інтернатах за рахунок їх розселення, дотримання санітарних норм, впровадження інноваційних підходів та методів реабілітації психічнохворих, надання платних послуг, а також        винести спеціальний інтернат для жінок в м.Переяслав-Хмельницьк за межі історичної частини міста.

  1. Повернення забудовником ТОВ «Компанія «Розточчя» 17 квартир департаменту соціального захисту населення , придбаних в 2005 році за державні кошти, для громадян, постраждалих від наслідків Чорнобильської катастрофи.

Матеріальне забезпечення

В департаменті використовуються 28 персональних комп’ютерів, які фізично та морально застаріли. Переважна більшість цих комп’ютерів має частоту процесора 1,2 – 2,6 ГГц та об’ємом оперативної пам’яті 256-512 Мб, що не порівняти з сучасними смартфонами бюджетної лінійки. В департаменті взагалі відсутне обладнання для демонстрації презентацій (проектор, пересувний екран, тощо). Останнє надходження комп’ютерів було у 2007 році від Міністерства соціальної політики України для впровадження Централізованого банку даних з проблем інвалідності.

Слід зазначити що в приміщенні за адресою вул.Мельникова, 40 поточний чи косметичний ремонти не проводилися з 2004 року. Потребують заміни сантехніка, покриття підлоги (лінолеум) та частково меблі (офісні крісла, столи).

Роками не вирішується питання щодо виділення коштів на канцелярське приладдя, папір, поштові конверти та марки тощо. За таких обставин працівниками департаменту повторно використовуються поштові марки з листів що надходять від громадян, підприємств, установ та організацій.