Серпень 4, 2020

МОЗ надав протиепідемічні рекомендації на початок навчального року

Головний державний санітарний лікар України постановою від 30.07.2020 р. №42 затвердив Тимчасові рекомендації щодо організації протиепідемічних заходів у закладах освіти в період карантину в зв’язку поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19).

Розроблено їх для закладів позашкільної, загальної середньої, фахової передвищої освіти, професійно-технічних закладів освіти і вишів. Відповідальність за їх виконання покладається на засновника (власника) та керівника закладу освіти.

Основні вимоги щодо організації освітнього процесу

  1. Вхід до закладу освіти буде можливий лише у захисній масці або респіраторі. 

Захисні маски можуть не використовуватися під час проведення занять у навчальних приміщеннях. Під час пересування приміщеннями закладу освіти використання захисних масок є обов’язковим.

У період карантину до закладу не допускатимуть батьків або супроводжуючих осіб – крім тих, які супроводжують осіб з інвалідністю.

  1. Персонал закладів освіти допускатимуть до роботи за умови:
  • використання засобів індивідуального захисту (респіратора або захисної маски, в у тому числі виготовлених самостійно). Усі працівники закладу забезпечуються засобами індивідуального захисту із розрахунку 1 захисна маска на 3 години роботи. Засоби індивідуального захисту мають бути в наявності із розрахунку на 5 робочих днів, у т. ч. на 1 робочу зміну – безпосередньо на робочому місці працівника. Після кожного зняття засобів індивідуального захисту та перед одяганням чистих засобів індивідуального захисту, працівник повинен ретельно вимити руки з милом або обробити антисептичним засобом;
  • після проведення термометрії безконтактним термометром. Працівники із ознаками гострого респіраторного захворювання або підвищеною температурою тіла понад 37,2° C не повинні допускатися на робоче місце.
  1. На період карантину заклади повинні забезпечити наступні умови безпеки:
  • місця для обробки рук антисептиками на вході до всіх приміщень,
  • збір використаних масок і рукавичок в окремі контейнери,
  • підготовлені санітарні  кімнати: рідке мило, паперові рушники або електросушарки для рук,
  • плакати, банери про респіраторну гігієну та етикет кашлю,
  • обладнані медпункти: безконтактні термометри, дезінфектори, засоби індивідуального захисту,
  • розмітка на підлозі для утримання дистанції та організованого руху коридорами,
  • провітрювання приміщень не менше 10 хвилин після кожного заняття,
  • очищення і дезінфекція поверхонь – дверних ручок, столів, місць для сидіння, перил тощо – після проведення занять у кінці робочого дня.
  1. Перед заняттями педагоги опитуватимуть учнів/студентів щодо їхнього самопочуття. В разі виявлення ознак гострої респіраторної хвороби, за відсутності батьків, здобувачі освіти тимчасово ізолюються в спеціально відведеному приміщенні закладу, інформуються батьки (інші законні представники) та приймається узгоджене рішення щодо направлення до закладу охорони здоров’я.
  2. Адаптація освітнього процесу. Зокрема:
  • проводити заняття на відкритому повітрі за можливості,
  • пересування здобувачів освіти між навчальними кабінетами, аудиторіями повинно бути мінімізованим. Зокрема, шляхом проведення занять впродовж дня для одного і того ж класу (групи) в одній і тій самій аудиторії (кабінеті), застосування модульного підходу до організації вивчення дисциплін тощо);
  • передбачити змогу визначати різний час початку та закінчення занять, перерв для різних класів та груп,
  • обмежити проведення масових заходів (нарад, зборів тощо) в закритих приміщеннях.

Обов’язки керівника та медперсоналу закладу освіти:

  • щоденний контроль за виконанням Тимчасових рекомендацій;
  • проведення роз’яснювальної роботи з персоналом та здобувачами освіти щодо індивідуальних заходів профілактики та реагування на виявлення COVID-19 серед персоналу або здобувачів освіти;
  • розробка алгоритмів дій на випадок надзвичайної ситуації, пов’язаною з реєстрацією випадків захворювання на коронавірусну хворобу серед здобувачів освіти та працівників закладу освіти;
  • недопущення до роботи персоналу, визначеного таким, який потребує самоізоляції відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я;
  • проведення інструктажу для працівників щодо запобігання поширенню COVID-19, дотримання правил респіраторної гігієни та протиепідемічних заходів.

Також керівник закладу освіти має забезпечити:

  • організацію централізованого збору використаних засобів індивідуального захисту, паперових серветок в окремі контейнери (урни) з кришками та поліетиленовими пакетами, з подальшою утилізацією згідно з укладеними угодами на вивіз твердих побутових відходів;
  • проведення навчання працівників щодо одягання, використання, зняття засобів індивідуального захисту, їх утилізації, контроль за виконанням цих вимог;
  • необхідні умови для дотриманням працівниками правил особистої гігієни (рукомийники, мило рідке, паперові рушники (або електросушарки для рук), антисептичні засоби для обробки рук тощо);
  • обмеження проведення масових заходів (нарад, зборів тощо) в закритих приміщеннях (окрім заходів необхідних для забезпечення функціонування закладів освіти – проведення педагогічних рад, засідань ректоратів, конкурсних комісій, конференцій трудового колективу тощо);
  • медичні пункти закладу необхідними засобами та обладнанням (безконтактними термометрами, дезінфекційними, в тому числі антисептичними засобами для обробки рук, засобами особистої гігієни та індивідуального захисту);
  • розміщення інформації (плакатів/банерів) про необхідність дотримання респіраторної гігієни та етикету кашлю.

Вимоги до організації харчування

Керівник закладу освіти має розробити графік харчування здобувачів освіти.

Організація харчування за типом “шведського столу” та шляхом самообслуговування на період карантину не дозволяється.

При організації харчування необхідно забезпечити відстань між столами не менше 1,5 м та розміщення за столом не більше 4-х осіб.

Усі працівники харчоблоку забезпечуються засобами індивідуального захисту із розрахунку 1 захисна маска на 3 години роботи, одноразовими рукавичками, які необхідно змінювати після кожної дії (виробничого процесу на харчоблоці їдальні), не пов’язаних між собою. Засоби індивідуального захисту мають бути в наявності із розрахунку на 5 робочих днів, у т. ч. на 1 робочу зміну – безпосередньо на робочому місці працівника.

Після кожного зняття засобів індивідуального захисту (захисних масок одноразових рукавичок) перед одяганням чистих засобів індивідуального захисту працівник повинен ретельно вимити руки з милом або обробити антисептичним засобом.

Керівник закладу організовує централізований збір використаних засобів індивідуального захисту, паперових серветок в окремі контейнери (урни) з кришками та поліетиленовими пакетами, з подальшою утилізацією згідно з укладеними угодами на вивіз твердих побутових відходів.

Працівник їдальні, який видає страви або здійснює розрахунок, повинен бути забезпечений засобами індивідуального захисту: захисною маскою або респіратором, захисними окулярами або захисним щитком, одноразовими рукавичками.

При організації харчування необхідно забезпечити умови для дотриманням працівниками правил особистої гігієни (рукомийники, мило рідке, паперові рушники (або електросушарки для рук), антисептичні засоби для обробки рук тощо.

Вимоги до транспорту, який перевозить дітей та працівників до закладу освіти

Організатор – перевізник, який перевозить дітей та працівників до закладу освіти, має забезпечити:

  • проведення дезінфекційних заходів у салоні транспортного засобу в кінці робочої зміні;
  • водіїв засобами індивідуального захисту (із розрахунку 1 захисна маска на 3 години роботи на 1 особу), антисептичний засіб для обробки рук;
  • проведення навчання з питань використання та утилізації засобів індивідуального захисту;
  • щоденний контроль за станом здоров’я водіїв та проведення температурного скринінгу до початку робочої зміни;
  • не допуск до роботи осіб з ознаками гострої респіраторної хвороби або підвищеною температурою тіла понад 37,2° C;
  • вхід до салону автотранспорту за наявності засобів індивідуального захисту (респіратора або захисної маски);
  • перевезення пасажирів у межах кількості місць для сидіння.

За інформацією Міністерства освіти та науки України.

Читайте також

Вересень 29, 2020

Підприємства Київщини сплатили до Державного бюджету майже 2 млрд грн податку на прибуток

За період січень-серпень підприємства Київщини сплатили до Державного бюджету майже 2 млрд грн  податку на прибуток, збільшивши суму відрахувань на 15% або 261 мільйон гривень. Про це повідомили в ГУ ДПС у Київській області. Зокрема, найбільші суми забезпечили підприємства Києво-Святошинського району – 292,4 млн грн, Броварського – 237,6 млн грн та Бориспільського районів – 228,1 млн […]

Вересень 29, 2020

Київщина єдина в Україні ініціювала офіційну співпрацю з мобільними операторами

Київська область єдина в Україні започаткувала співпрацю з мобільними операторами на офіційному рівні. Наміри задекларували у відповідному меморандумі. Про це заявив голова ОДА Василь Володін сьогодні, 29 вересня, під час звітної пресконференції. «Ми розуміємо важливість оперативної та якісної комунікації у сучасному світі, тож поставили собі за мету покращити в області рівень надання послуг мобільного зв’язку […]

Вересень 29, 2020

Очільник Київщини Василь Володін: «За час епідемії коронавірусу точок доступу до кисню в лікарнях збільшили вдесятеро»

Для лікарень Київської області придбали нові точки доступу пацієнтів до кисню. У десять разів збільшити їх кількість вдалось лише за кілька місяців. Основні кроки в напрямі протидії поширенню хвороби голова ОДА Василь Володін озвучив журналістам сьогодні, 29 вересня, під час пресконференції. «Для ефективної боротьби з коронавірусом важливо було оптимально консолідувати всі можливі зусилля і забезпечити […]

Вересень 29, 2020

Презентовано інноваційні трансформації змісту та форм роботи Київського обласного територіального відділення МАН

Якою має бути сучасна  модель науково-освітнього простору в Малій академії наук учнівської молоді? Які нові конкурсні платформи та наукові проєкти очікують на  учасників освітнього процесу в системі позашкільної освіти дослідницько-екпериментального напряму? Ці та інші важливі питання були в полі зору учасників консалт-студії «Інноваційні трансформації змісту та форм роботи  Київського обласного територіального відділення МАН», що відбулася […]